سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه


به گزارش خبرگزاری فارس، عطاءالله مهاجرانی درباره اظهارات اخیر عبدالکریم
سروش درباره قرآن، در پایگاه اینترنتی خود یادداشتی دنباله دار را با نام
«قرآن کلام خداوند» آغاز کرده است.
در بخشی از این یادداشت آمده است: مطالبی از این دست را باید با
فراغ بال نشست و نوشت، با افراد اهل فن مشورت کرد، متن را بارها خواند و
واژه ها را از هر نظر سنجید.
وی افزوده است: من از زاویه‌ای دیگر به نقد و بررسی نظریه سروش
می‌پردازم[...] . تردیدی نیست که سروش هم نمی‌تواند اندیشه و باور خود را
بری و به دور از نقد و نارسایی و اشتباه بداند.
مهاجرانی به بحث صدرالمتالهین درباره قرآن اشاره کرده و می نویسد:
صدرالمتالهین در آغاز جلد هفتم –الجزء الثانی من السفر الثالث -اسفار بحث
نسبتا مفصلی در باره قرآن مجید دارد. پس از این به سخن او بسیار
می‌پردازم.
مهاجرانی نوشته است: شگفت انگیز بود که هیچکدام از ناقدان حوزوی و
دانشگاهی سروش به نوشته ملاصدرا نپرداخته‌اند. ملا صدرا نکته‌ای می‌گوید
تکان دهنده «رب ادیب اریب عاقل فصیح عارف بعلم اللغه و النحو و البلاغه،
متکلم قادر علی فن المناظره مع الخصام و الالزام فی علم الکلام، لم یسمع
حرفا من حروف القرآن و لا فهم کلمه واحده من کتاب الله النازل علی
عبده...»(الحکمه المتعالیه، جلد 7 ص.43)
وی ادامه داده است: چرا چنان دانشمند ادیب زبان‌دان بلیغ متکلم که
رقیبان خود را ساکت می‌کند، حرفی از قرآن نشنیده و کلمه‌ای از آن را
نمی‌داند؟ چرا ملاصدرا آن دانشمند فرضی را چنین کوچک کرد و قرآن را چنان
عظیم و دست نایافتنی؟ او کلام خدا را چگونه می‌دید؟ با کدام نگاه به قران
نگاه می‌کرد، که می‌گوید: «در هر حرفی از حروف قرآن مجید هزار راز ورمزو
کرشمه و اشاره و شیدایی و دلربایی و مجلس آرایی نهفته ست.»( همان: ص.44)
«هیهات! ما و امثال ما از قرآن غیر از سیاهی حرف‌ها چیزی نمی‌بینیم. ما در
جهان تاریکی به سر می‌بریم. سهم ما از قرآن همان مرکبی است که بر کاغذ نقش
شده...»(همان ص.33)
منبع



نویسنده خادم کوچک در سه شنبه 86/12/14 | نظر



نویسنده یزدانپناه در سه شنبه 86/12/14 | نظر
کاریکاتور ضدصهیونیستی یک هنرمند انگلیسی که اوایل امسال در روزنامه «ایندیپندنت » لندن چاپ شده بود، جایزه نخست « انجمن کاریکاتور سیاسی بریتانیا» را از آن خود کرد. این کاریکاتور «آریل شارون» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درحالی که برهنه بر روی خرابه های یک منطقه فلسطینی نشین بر روی زمین نشسته نشان می دهد که در حال خوردن یک کودک فلسطینی است. در این کاریکاتور بالگردهای «آپاچی» نیز مشاهده می شوند که درحال شلیک موشک بر روی مناطق مسکونی فلسطینیان هستند، درحالی که بر روی موشک ها نوشته شده است «به لیکود رأی دهید». «دیوید براون » هنرمند انگلیسی درحاشیه این کاریکاتور به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته بود: «چیه ؟ مگه تا حالا سیاستمداری را ندیده اید که بچه ها را ببوسد؟» کاریکاتوریست روزنامه ایندیپندنت کاریکاتور خود را براساس یکی از نقاشی های «فرانچسکو گویا» طراحی کرده بود که در آن «الهه کشت و زرع» یکی از فرزندان خود را می بلعد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی چاپ این کاریکاتور در روزنامه ایندیپندنت مدعی شده بود که این کاریکاتور «تهمت بی پایه ای را که یکصد سال قدمت دارد ترویج کرده است.»


نویسنده یزدانپناه در سه شنبه 86/12/14 | نظر

                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
 


نویسنده خادم کوچک در سه شنبه 86/11/23 | نظر
سلام  بنده محمدحسین لاهوتی هستم . خوشحالم که به جمع وبلاگ نویسان مسجد پیامبر اعظم پیوستم.


نویسنده در سه شنبه 86/5/9 | نظر

دولت نهم

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز شنبه در دیدار رئیس جمهور، اعضای هیأت دولت، استانداران و مدیران بخشهای مختلف قوه مجریه در سراسر کشور، در سخنان مهمی با اشاره به نقاط قوت دولت نهم از جمله پایبندی به شعارها و ارزشهای اصلی انقلاب اسلامی، شجاعت در عرصه سیاست داخلی و خارجی، پشتکار و انگیزه کاری قوی، حضور در سراسر کشور و نگاه نزدیک به مسائل، و حضور نیروهای کاردان و کارآمد در عرصه اجرایی تصریح کردند: امروز کشور در همه عرصه ها در حال حرکت رو به جلوست و باید با برنامه ریزی، اولویت بندی، تدبیر همه جانبه و تلاش پیگیر و استفاده از جوانان با استعداد و با انگیزه، مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور با قدرت و قوت و در چارچوب سند چشم انداز بیست ساله ادامه یابد. ادامه مطلب...


برچسب ها : سخن روز
نویسنده خادم مسجد در شنبه 86/4/9 | نظر

ایران هم اکنون به عنوان یک قدرت برتر در خاورمیانه شناخته شده و دیگر نمی توان با سیاست هایی همانند تهدید با ایران برخورد کرد، بنابراین بهتر است واشنگتن سیاست خود را در قبال تهران تغییر دهد.

 روزنامه لس آنجلس تایمز در مقاله ای با تاکید به اینکه آمریکا باید یکبار برای همیشه سیاست خود را درباره حکومت ایران تغییر دهد، نوشت : دوران دیدگاههایی که معتقد بودند، حکومت ایران در آستانه سرنگونی است به پایان رسیده است.

این روزنامه همچنین در این یادداشت با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه خاورمیانه ، از جمهوری اسلامی به عنوان قدرت جدید منطقه یاد کرده و به مقامهای واشنگتن توصیه کرد با ایران با عنوان یک قدرت جدید رفتار کند.

لس آنجلس تایمز همچنین نوشت : برای اینکه ایران، آمریکا را یک شریک قابل اطمینان در مذاکرات تلقی کند، واشنگتن باید برای همیشه سیاست کنونی خود درباره ایران را کنار گذارد.

به نوشته این روزنامه، بر خلاف اکثر کشورهای خاورمیانه ، ایران دارای سنت دموکراتیک بسیارعمیق و دیرینه ای است که قدمت این سنت دموکراتیک به بیش از یک قرن قبل باز می گردد و به درستی ایرانیان به داشتن قدرتمندترین فرهنگ سیاسی درجهان اسلام، به خود می بالند.

در این مقاله همچنین خاطرنشان شده است که از سال 1980 میلادی تاکنون ، ایران بیش از 20 انتخابات برگزار کرده که همه آنها آزادانه تر و عادلانه تر از انتخاباتی بوده که در کشورهای عربی که با آمریکا متحد هستند برگزار شده است.

برهمین اساس، ایران همچنین دارای یکی از پرتکاپوترین جوامع مدنی در منطقه خاورمیانه است که دارای گروههای سیاسی متعدد، مطبوعاتی نترس و دهها سازمان دانشجویی فعال است که مکررا تظاهرات و تحصن، حتی علیه دولت برگزار می کنند ؛ زنان ایرانی هم اکنون 60 درصد سهمیه دانشگاهها را به خود اختصاص داده اند و 90 درصد آنان نیز باسواد هستند.

 




نویسنده خادم مسجد در پنج شنبه 86/3/17 | نظر

دبیر کل حزب اعتماد ملی از وحدت اصولگرایان استقبال کرد و گفت: شخصیت‌هایی در جناح اصولگرا حضور دارند که این اصولگرایان را به نقطه‌ واحد و وحدت می‌رسانند و من هم دوست دارم که اصولگرایان به وحدت برسند و معتقدم که چنین وحدتی شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در حاشیه دومین همایش بین المللی"امام خمینی و قلمرو دین" در جمع  خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: باید توجه کرد که اگر اختلافی هم  در جناح اصولگرا وجود داشته باشد این اختلافات چندان تعیین‌کننده نیست و به آنها آسیبی نمی رساند و اگر آسیبی هم باشد بسیار اندک خواهد بود.

وی  احتمال پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم را منوط به اصلاح اصلاح طلبان کرد و اظهار داشت: اگر ما  می‌خواهیم که مردم به ما رای دهند باید خودمان را اصلاح کنیم و عملکرد گذشته خود را بررسی و آسیب شناسی کنیم، اگر این کار را نکنیم حقمان است که مردم به ما رای ندهند.

رئیس مجلس ششم افزود:چیزی که همیشه روی آن بحث دارم و ضمن دلسوزی آن را هم نقد می‌کنم، این است که کارها بی‌طرفانه انجام شود و نهادهای مسوول هم بی‌طرفانه عمل کنند و به نفع یک گرایش کار نکنند.

کروبی استراتژی احتمال اختلاف افکنی بین اصولگرایان توسط اصلاح طلبان را نفی کرد و گفت: راهکار اصلاح‌طلبان برای پیروزی این نیست که اصولگرایان اختلاف داشته باشند، اگر انتخابات آزاد و طبیعی برگزار شود و نیروهای غیبی در انتخابات دخالت نکنند حتی اگر مردم به ما رای هم ندهند و ما شکست بخوریم اعتراضی نخواهیم کرد البته این عدم اعتراض منوط به سالم و آزاد برگزار شدن انتخابات است.

وی تصریح کرد: خلاصه‌ انقلاب امام خمینی (ره)  دو مساله‌ اسلام و حاکمیت ارزش‌ها و حاکمیت مردم بر رای است که امروز باید بر این دو نکته بیش از هر چیز دیگری تکیه کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین مهمترین میراث امام (ره) را انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مرکب از دو کلمه‌ی اسلام به معنی یک سلسله ارزش‌ها و اعتقادات و رای مردم به معنی جمهوریت است.

مهدی کروبی در پاسخ به این سوال که"بعد از رحلت امام خمینی (ره) چه کسی باید انتخاب می‌شد" گفت: من معتقدم مناسب‌ترین فرد در آن شرایط برای رهبری انتخاب شد و مقام معظم رهبری هم تلاششان در این راستاست که راه امام (ره) ادامه یابد.

وی تاکید کرد: البته طبیعی است که شعاع وجودی و نفوذ امام (ره) که بنیان‌گذار این نظام هستند با دیگران متفاوت است، اما مناسب‌ترین فرد، رهبر فعلی انقلاب است و ایشان هم امروز تلاش می‌کنند آرمان‌های امام و انقلاب اجرا شود.

 




نویسنده خادم مسجد در پنج شنبه 86/3/17 | نظر

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که " دیوانگان جدید" چه کسانی هستند، گفت :" کسانیکه دارای دیدگاههای افراطی هستند و می گویند که تنها راه حل، اعمال اراده از طریق زور است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز طرفداران اقدام نظامی علیه ایران را "دیوانگان جدید" خواند که دارای دیدگاههای افراطی هستند.

محمد البرادعی مدیر کل آژانس در گفتگو با رادیو بی بی سی خاطر نشان کرد : سیاست غرب برای دور نگاه داشتن ایران از توانایی غنی سازی یک سیاست منسوخ و بلااستفاده است ، زیرا ایران هم اکنون این فناوری را در اختیار دارد.

وی همچنین درباره " دیوانگان جدید" به علت حمایت آنها از اقدام نظامی به منظور متوقف کردن برنامه هسته ای ایران هشدار داد و گفت که نمی خواهد جنگ دیگری را شبیه به عراق شاهد باشد.

البرادعی پیش از این نیز گفته بود : "باید به ایران اجازه داد بخشی از فعالیتهای غنی سازی اورانیوم خود را حفظ کند"، که اظهاراتش سبب خشم کشورهای غربی شد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرده بود : جامعه بین المللی باید نهایت تلاش خود را برای گفتگوی جامع با ایران انجام دهد.

 




نویسنده خادم مسجد در پنج شنبه 86/3/17 | نظر

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، به مناسبت بزرگداشت هجدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پاسداشت یاد و خاطـــره شهدای گرانسنگ 15 خرداد سال 1342 و حفظ آرمانها و ارزش های آنان در خدمت گذاری به آحاد ملت و به منظور ارائه خدمات نوین بانکی به کلیه هموطنان گرامی اولین سایت شبانه روزی الکترونیکی بانک سپه با نام پیامبر اعظم (ص) راه اندازی شد.
هموطنان می توانند با مراجعه به این سایت در تمامی اوقات شبانه روز به انجام کلیه امور داد و ستد پولی خود از طریق شبکه شتاب اقدام نمایند ./




نویسنده خادم مسجد در دوشنبه 86/3/14 | نظر
<      1   2   3   4   5      >

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم