سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برنامه های ثابت هفتگی مسجد که پس از نماز مغرب و عشاء برگزار میگردد: شنبه ها: جلسه قرآن ، دوشنبه ها: جلسه پرسش و پاسخ ، سه شنبه ها: دعای توسل ، پنجشنبه ها: دعای کمیل ، جمعه ها: پس از نماز صبح دعای ندبه،پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی مذهبی

اسلایدر

مطالب اخیر وبگاه

پدرم بهترین پدر دنیاست.

هرچه دارم از راهنمایی های اوست .

درخت های پراز شکوفه های سفید بودند.

ومن هم در بهار رشدو شکوفایی.

روزی پدرم مرا به باغ پرشکوفهای برد.

آن جا قم میزدیم،میگفتیم و میخندیدیم.آن روز پدرم در مورد بلوغ بامن سخن میگفت.

ادامه مطلب...


نویسنده مهدی جهروتی در دوشنبه 87/7/29 | نظر

آن چه را پیامبر به خاطر ترس از (حرف و حدیث) مردم پنهان می‏داشت، چه بود؟

خداوند می‏خواست‏حکمی را ثابت کرده، روش دیگری را به مردم بیاموزاند که مخالف و ناهمخوان با احکام و آداب جاهلیت‏بود. اگر عرب‏ها کسی را پسرخوانده‏ی خود می‏کردند، بدو نسبت‏خود را داده، وی را فرزند و پسر خویش می‏شمردند و دیگر او را منسوب به پدر واقعی‏اش نمی‏نمودند، که ستمی آشکار بود. قرآن به اینان می‏فرمود:

«آنان را به نام پدرانشان بخوانید که این کار نزد خدا عادلانه‏تر است.» (۳)

و از آن رو که پسرخوانده‏ها منسوب به ارباب (و پدر خوانده‏ها) می‏شدند، آن چه را بر فرزندان واقعی خود حرام می‏دانستند، بر اینان (فرزند خوانده‏ها) نیز روا نمی‏دانستند. خداوند می‏خواست نهایت و پایانی برای این سنت‏بنهد، از آن رو که بر پایه‏ی درستی بنا نشده بود; وانگهی می‏خواست پیامبر نخستین کسی باشد که این سنت را گسسته، معارف جدیدی در اسلام پایه گذاری کند. از این رو خدا دستور داد پس از آن که زید - که بدو زید بن محمد می‏گفتند - زینب را طلاق گفت، پیامبر با وی ازدواج کرده، زید را به نسبت درستش یعنی زید بن حارثه برگرداند:ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در سه شنبه 86/4/5 | نظر

سومین حقیقت:

زید، غلام و پسر خوانده‏ی رسول‏الله با زینب، دختر عمه‏ی پیامبر ازدواج کرد، اما زندگی مشترک آن دو دوام نیافت. زینب که برای خشنودی رسول‏الله راضی به ازدواج شده بود، نتوانست از نخوت و خودبزرگ بینی‏اش دست‏بکشد. وی شریف‏ترین نسب عرب را داشت و از همه به رسول‏الله نزدیک‏تر بود و زید در خانه‏ی اینان، خدمت‏گزار بود!ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/4/1 | نظر

در ادامه حقایقی دیگر می‏آید که این افسانه‏ی خیالی و شگفت آور را سبک و سست می‏کند.

دومین حقیقت:

چگونه زینب با زید ازدواج کرد؟

پیش از آن که پیامبر مبعوث و برانگیخته شود، زید را پسر خوانده‏ی خود کرد. وی نزد پیامبر رشد کرد و «زید بن محمد» نامیده شد....ادامه مطلب...


نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/25 | نظر

حضرت محمد(ص) در میان یهود و نصارای زمان خویش، دشمنان کینه توزی داشت. اینان به رغم آن که شاهد نزول آیات بودند، آن را انکار می‏کردند، در حالی که در کتاب‏های مقدس و پیشین خود، بشارت‏هایی را دیده و خوانده بودند که (گواه و) تصدیق کننده‏ی پیامبر بود و اهل کتاب را به پیروی از پیامبر فرا می‏خواند، اما آن را انکار می‏کردند و نمی‏پذیرفتند... ادامه مطلب ...


نویسنده خادم مسجد در سه شنبه 86/3/15 | نظر

1- خدیجه دختر خویلد اسدیه قریشی

خدیجه نخستین بانوئی بود که به همسری رسول خدا در آمد،و هم نخستین بانوئی بود که به رسالت حضرتش ایمان آورد.خدیجه پیش از رسول خدا دو شوهر کرده بود و از آنها فرزندانی داشت .ازدواج او با رسول خدا پانزده سال پیش از بعثت صورت گرفت، در آن هنگام خدیجه چهل ساله بود، و از سن حضرت رسول خدا بیست و پنج سال می گذشت.

خدیجه در سال دهم از بعثت ، در حالی که پای به شصت و پنجمین سال از حیات خود گذاشته بود دیده از جهان فرو بست.او مدت بیست و پنج سال تنها بانوی رسول خدا بود و در این مدت از بذل جان و مال بی حساب خود در راه پیشرفت رسالت شوهرش رسول خدا آنی فرو گذار نکرد.

عموم فرزندان رسول خدا بجز ابراهیم ، از خدیجه به دنیا آمدند و تا او حیات داشت رسول خدا همسر دیگری اختیار نکرد و تا پایان عمر نیز از یاد خدیجه این نخستین بانوی صدر اسلام غافل نبود،با صدقه هایی که به یاد او می داد، خاطرات و فداکاریهای او را گرامی می داشت.

سالی که خدیجه وفات یافت، پیامبر اسلام پنجاهمین سال از زندگی پر مشغله خویش را پشت سر می گذاشت.




نویسنده خادم مسجد در شنبه 86/3/5 | نظر

در مورد ازدواجهای رسول اکرم باید بدانیم که آن حضرت تا سن پنجاه سالگی که آخر کمال نیروهای طبیعی انسان است با بانوئی که از او پانزده سال سالمندتر بود،و در سن شصت و پنج سالگی وفات نموده می زیسته است و در همه این مدت با هیچ بانوی دیگر وصلت نفرموده است.

پیامبر با چنین زندگی زناشوئی در مکه بود تا اینکه به شهر مدینه هجرت فرموده،و مسؤولیت سنگین اداره کردن جامعه مسلمانان بی نوای آن روز را به عهده گرفت.

در آن زمان که مردان مؤمن آواره از وطن و تهی دست به نزد ایشان می آمدند،گاهی تعدادشان نزدیک به هشتاد نفر می رسیدو در صفه مسجد پیامبر می زستند و بعضی از آنها حتی ساتر عورت درستی نداشتند.

در چنین زمانی زنان مسلمانی پیدا می شدند که سرپرست خود رادر جنگ های مسلمانان با مشرکین ،یا در غیر آن از دست داده و راه بازگشت به خاندان پدری خود را نیز نداشتند،چه خویشان خود را کافر و دشمن خدا و رسول می دانستند و خود این جریان ها ، در جامعه ای می گذشته است که اساسا وجود زنان را بار سنگین می دانستند، زیرا پدران از بیم روزی دادن ایشان و برای سبک باری خود، دختران خود را زنده به گور می کردند، و در جنگ با رسول خدا نیز برای شکست او پیشنهاد طلاق دختران او را می دادند.

ما در اینجا  یکایک ازدواجهای پیامبر را بررسی میکنیم تا شبهاتی اگر در این زمینه برای برخی افراد به وجود آمده برطرف شود.




نویسنده خادم مسجد در جمعه 86/3/4 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم